memyselfaj.webblogg.se

Röntgen - check

Så är det avklarat - röntgen av nästan hela mig. Det var faktiskt lite annorlunda den här gången. Nu fick jag ligga med huvudet närmast röntgenapparaten och så fick jag ha handlederna fastspända med snören under fötterna för att sträcka kroppen och på så vis sänka axlarna. Låter det snurrigt? Fick alltså band runt handlederna och från dem gick det snören ner under fötterna och när jag sträckte benen så drog de med sig armarna så att axlarna drogs med. Det gav de en bra bild av halsen, som sköterskan sa. Sen sköts jag in i maskinen igen för att ta en bild av bröstkorg och buk. Allt gick på 20-25 minuter. Men innan dess hade jag suttit i väntrummet och druckit 1,5 liter kontrastvätska i 1 timme och 45 minuter. Så det tog tid. Någon kallelse har det däremot inte kommit i dag heller. Så nu återstår väntan och åter väntan innan jag får resultatet av läkaren på onkologen. Måste ändå ringa honom eftersom min sjukskrivning går ut i morgon. Fasiken. Blir trött bara jag tänker på det. Jaga, jaga, jaga.

När jag och äldsta dottern kom hem från sjukhuset lade jag mig för att vila. Brukar normalt inte somna, men det gjorde jag i dag... Snarkade tydligen också. ;)

Och fint väder är det i dag också. + 10 grader och sol. Heja våren. :)


Så här såg det ut när jag röntgade mig.

Kramar
Taggar: Röntgen;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: