memyselfaj.webblogg.se

Behöver tid för mig själv

I helgen bestämde jag mig. Jag ska åka iväg några dagar och bara njuta av naturen tillsammans med Harry. Det blir Rättvik och jag åker på söndag. Ska bo i en stugby och blir kvar där i fyra nätter. Första gången jag gör något liknande faktiskt. Har inte gjort så mycket på egen hand tidigare. Mest har det blivit saker tillsammans med någon/några. Men nu känner jag att jag behöver tid för mig själv, långt bort från alla måsten, frågor och krav.

Någon kväll den här veckan ska jag gå ut och äta och gå på bio med äldsta dottern. Det är min present som jag "plockar ut" nu. Ska bli himla mysigt.

Maken åkte till Frankfurt tidigt i går (söndags) morse. Han ska (äntligen) få besöka Europas största bilmässa. Kommer hem igen sent tisdag natt. Sen ska han upp och jobba som vanligt dagen efter. Men det är ju hans problem... ;)

I dag har jag varit iväg en sväng, så att Harry fick springa lös. Kan säga att det fanns mycket spring i benen på honom. Skönt att kunna göra sånt när man har bil för en gångs skull. Annars brukar ju maken alltid ha den till jobbet. Spåret vi gick var lite kuperat, så det blev jobbigt med andningen efter ett tag. Fick stanna till och då passade Harry på att "bada" i en gyttjepöl. Jäkla hund. Sen skickade jag ut honom i myrmarken, så att han fick skölja bort den värsta leran. Snacka om att han luktade gott efteråt. NOT!

Nu ska jag försöka sätta mig och läsa igenom övning nummer två på den distansutbildning på halvtid jag går på Karlstad universitet. "Att skriva för barn och ungdomar" är ju vad jag alltid velat göra, så kursen passar mig bra. Det är bara så förbaskat svårt att samla tankarna. Glömmer saker lika fort som jag hört/läst dem. Får se om jag orkar fortsätta kursen. Men jag gör ett försök i alla fall. Trots att det känns för jäkla tufft just nu. Fattar inte varför. Kan någon förklara? Jag har ju klarat mig genom sjukdomsåren så bra. Varför kommer det en downperiod nu? Inget konstigt enligt kuratorn, men jag gillar det inte. Nu när jag är frisk vill jag ju vara FRISK. Och känna mig frisk. Och glädjas åt att jag är frisk. Men varför går det inte?

Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nettan
skriven :

Jag hoppas att du får en riktigt skön och avkopplande minisemester. Sköt om dig. Kram, Nettan