memyselfaj.webblogg.se

Rättvik, here I come

Japp. I morgon förmiddag åker jag och Harry till Rättvik. Fast innan dess ska jag hinna hem till min frisör. Hmm... Efter alla år ska hon nämligen flytta från stan. Grrr. Men en sista klippning och färgning har hon lovat hinna med i morgon. Gulliga henne. :) Sen blir frågan vart jag ska ta vägen?! Någon som har tips på en bra (och hyfsat billig) frisör i stan?

Annars har veckan rullat på. I torsdags kväll var äldsta dottern och jag ute och käkade. Det blev tapas. Mums. Och några glas vin... Höll på att somna på bion efter det. Zzzzz. Nej då, filmen var bra och kvällen blev jättelyckad.

I går morse var jag till läkaren på vårdcentralen. Har ett litet speciellt förhållande till honom eftersom det var han som skickade mig på mammografi och som meddelade mig att jag hade förändringar i bröstet i mars 2009. Han hade jättesvårt att berätta det då och var naturligtvis nyfiken hur det hade gått med allt. Berättade hur jag mådde och att allt känns så jädra tungt och ledsamt. Han hade förståelse för det och sade att det bästa är att äta medicin för att komma ur depressionen.

När jag ändå var där tog jag även upp att mitt hjärta rusat två gånger sedan operationen i juli. Även om han sade att det inte är farligt, så tyckte han att vi ska undersöka det. Tydligen ska jag få en "bandspelare" som jag ska ha runt halsen för att kunna "spela in" hjärtljudet. Dessutom sade han att jag ska åka in akut nästa gång hjärtat rusar. Det är enda sättet att få reda på varför det rusar. Tänk om jag kastar mig i en taxi och åker till akuten bara för att hjärtat ska anta en normal takt lagom till att jag ska gå in. Bara att vända i dörren och åka hem?! Det blir nog bra med det.

Han tog även blodtrycket och för första gången i mitt liv var det högt, 160/90. Blev naturligtvis orolig, men läkaren sade att det inte var någon fara om det bara är en gång. Men om det är lika högt nästa gång också då? Är det kanske därför jag är både yr och har en diffus huvudvärk? Ja, herre jävlar.... Inte konstigt att jag inte orkar hurra för att jag är cancerfri.

Annars så har vi en förkylning som går runt i familjen. Äldsta dottern och jag var snoriga och hade lite ont i halsen i veckan. Mellandottern däremot råkade riktigt illa ut med skyhög feber, snuva och ont i halsen. Verkar som om sonen håller på att krokna i dag också. Inte vanligt att han sover middag.

Ja, i morgon åker jag till Rättvik. Gud vad nice. Kanske uppdaterar jag bloggen från min I-phone under veckan.

Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Barbro
skriven :

Hoppas du får en riktigt skön vistelse och kan ladda om batterierna! Kram!!!

2 eremo
skriven :

Jag tycker att Min Syster & Jag håller bra priser för att vara centrala Örebro. Nära o bra för dig. Jag klipper mig hos Hend.