memyselfaj.webblogg.se

Kristallyrseln borta

Efter behandlingen förra måndagen är yrseln borta! Halleluja! Känns så himla skönt. Jag vet, det kan komma tillbaka, men det tar jag i så fall där och då. Nu är nu och jag behöver inte känna mig full när jag är ute och går. I like. :)

Däremot har jag haft väldigt svårt att sova i en vecka. Går och lägger mig vid 23-tiden och somnar inte förrän vid 4-5-tiden på morgonen. Känn på den. Det sjuka är att jag inte känner mig speciellt trött på dagarna. Känner mig snarast speedad. Tog upp det när jag var hos läkaren på vårdcentralen i fredags och han trodde det kunde vara en biverkning av tabletten jag äter för min depression (så kallade "lyckopiller"). Fick rogivande utskrivet, typ av allergimedicin, som jag ska ta inför natten för att komma till ro. Första natten sov jag rätt ok. Andra natten somnade jag, men vaknade vid 5-tiden och var klarvaken. Men i natt har jag ta mig tusan sovit som en gris. Jätteskönt! Man blir en helt annan människa när man fått sova.

Annars rullar dagarna på. Ska iväg den här veckan och vaccinera mig, både inför Thailandsresan och mot årets influensa. Vill inte riskera min hälsa efter lungoperationen eftersom jag inte vet vilken kapacitet jag har nu.

I fredags hade maken tagit en dag ledigt (eftersom han jobbat typ två veckor i streck) och då passade vi på att gå ut på stan och käka lunch. Blev lax för min del. Mums. Maken tog in en köttbit med bea-sås och pommes, men det såg inte alls lika gott ut som mitt (tycker jag i alla fall. ;)

Maken har ju varit på Ibiza från lördag morgon till sen söndag kväll/natt, så helgen har varit lugn. Hade mysdag med Harry i lördags då han både fick bada och springa sig trött i skogen. Sedan åt vi gott på kvällen. I går var jag iväg och tittade på sonens första Korpmatch i innebandy. Gick sådär skulle jag vilja säga. De förlorade med 8-1. Men laget de mötte var riktiga skitstövlar som spelade riktigt fult. Jag, som inte kan låta bli att leva mig in i matchen, satt vid sidan och skrek. ;)

Nu har kylan gjort entré här i Örebro. Har varit någon minusgrad på morgnarna redan. Sedan blir det ju varmare på dagen.

Oktober är ingen kul månad egentligen. Blir påmind om bröstcancer vart man än vänder sig. Visst, det är för en bra sak, men va fan.... Ska man behöva gå i ide för att inte behöva må dåligt?!

Näpp. Nu ska jag sätta mig och plugga lite. Har blivit lite dåligt med det ett tag. Dels sköter de distanskursen från Karlstads universitet jäkligt dåligt, men jag har väl mig själv att skylla lite också. Har inte känt mig så jättemotiverad att läsa och försöka få in kunskap i mitt redan fullspäckade huvud. Måste verkligen koncentrera mig för att fatta vad jag läser. Skitjobbigt är vad det är. Ibland känns det jobbigt när jag inte fattar vad jag läser och undrar om bröstcancern gjort mig dum i huvudet också.

Hej hopp.

Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: