memyselfaj.webblogg.se

Sjukhusvistelse med rosfeber

Igår kväll hade jag 40,2 i feber. 40,2 grader! Fan jag frös så jag huttrade. Sen blev jag genomsvettig. Det var kämpigt. Tydligen hade jag sett ganska opåverkad ut för personalen hade till och med pratat om det på överlämningen.

Men här ligger jag i alla fall tillsammans med min rosfeber och blir dessutom kvar till i morgon. De vill hålla koll så att inte min temp stiger så där igen.

I morse kände jag mig piggare. Hade "bara" 38,3 i temp. Däremot är ju min högerhand uppsvälld och helt röd, både på utsidan och i handflatan. Dessutom är jag knallröd på ett stort område på bröstkorgen och ut mot axeln och bak mot ryggen. Tänk att lite skit i ett ack så litet sår någonstans på handen/armen kan ställa till denna infektion. Men med fortsatt antibiotika direkt i blodet hoppas jag att det kan gå tillbaka.

Jag kan i alla fall inte klaga på rummet. Enkelrum med egen utgång! Så igår hade familjen med sig Harry hit så jag kunde gå ut och morsa på honom på min gröna plätt. Det kändes jättebra. Det blir ju att man saknar honom jättemycket annars.

Förresten.. Igår när jag blev inskriven, så hörde läkaren blåsljud på hjärtat. Skulle det aldrig ta slut? Jo, för i morse när läkaren kom på ronden så lyssnade hon på hjärtat igen - och kunde inte höra nåt blåsljud... Pust. Tydligen kan det bli ett ljud, liknande blåsljud, av hög feber. Det kändes då för väl.

Nej, nu börjar jag bli lite kall om tårna för jag ligger med dörren öppen och det känns inte jättevarmt utifrån. :))

Kram
Taggar: Rosfeber;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: