memyselfaj.webblogg.se

Sista dosen?

Undrar jag om dagens Herceptindos var den sista för den här omgången?! Förra omgången fick jag 17 doser och den här gången har det blivit 14. Hoppas bara att det gjort nytta vad gäller den där jäklans pricken i lungan.

Nu har jag "bara" ett läkarbesök att ta sikte på. Pust... :( Den 23 maj ska jag dit. Många tankar och funderingar ska hinna passera och malas igenom i mitt huvud innan dess. Fan vad mycket energi sådant tar. Och så den satans värken i kroppen på det. Och den svullna handen. Vissa dagar är tuffare än andra. Ibland känns det så ensamt. Hur kommer jag vara som människa när jag gått igenom allt detta??

Tur i alla fall att jag hann till sjukhuset mellan dagens snö-/regnskurar. Just nu slår det mot fönstret där jag sitter. Och riktigt kallt är det ute. Inte alls som förra veckan när vi hade uppemot 25 grader.

Inte har jag fått min nya handske heller som jag var och provade ut för tre veckor sedan. Ringde dem i går för att höra varför den inte kommit. Som vanligt hade något blivit fel, men nu ska jag ha den hos mig inom en vecka. Kan ju vara bra att ha den, så att inte svullnaden i handen ökar igen.

I dag fick vi inbjudan till dop i Ljusne i början av juni. Det ska bli så kul att äntligen få träffa lilla Milda.



Det är så roligt och skönt att ha den här bloggen att skriva av sig på. Men det känns grymt att den kom till av en orsak som stavas b-r-ö-s-t-c-a-n-c-e-r. Fan vilket äckligt ord. Såg att det kommer en dokumentär om det på torsdag. Men jag vet inte om jag klarar av att se den. Visserligen säger de att 90 procent av alla kvinnor som drabbas överlever, men ändå....

Kram
Taggar: Herceptin;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pillan
skriven :

Det ska bli så himla roligt och träffa er med. !!! Himlans roligt att ni kommer oxå och delar Mildas dopdag med oss!!! kramar