memyselfaj.webblogg.se

PET-röntgen

Eftersom jag inte orkade ta mig iväg till röntgen på min födelsedag blev den framflyttad till på torsdag i stället. Då ska jag få radioaktivt socker och kontrastvätska igen. Resultatet är antagligen inte klart tills jag ska till läkaren på måndag, men, men... Vad ska man göra?! Börjar känna en viss stress över läkarbesöket nu. Hoppas bara att det inte blir lika floppigt som sist. För nu vill jag inte gå så här längre. Jag vill ha ett besked, bara ett litet besked, så att jag kan börja leva ett vanligt liv igen.

I dag var jag med maken till sjukhuset på ett planeringsbesök inför hans magoperation den 30 maj. Han har varit så duktig med sina shakes och gått ned närmare tio kilo på två veckor. Självklart är jag glad för hans skull inför operationen, men jag har mitt läkarbesök på måndag som grusar det mesta. Det känns lite mycket med hans operation mitt i mitt eländes skitelände.

Samtidigt har jag ett spa-dygn med mellandottern att se fram mot onsdag-torsdag nästa vecka. Fick det i present av henne och hennes sambo. Ska bli så mysigt. Dessutom ingår en behandling. Vilken lyx det ska bli. Hoppas vädret är fint så vi kan vara ute mycket i naturen också.

Något annat jag har att se fram mot är biobesök och middag tillsammans med äldsta dottern. Även det en present. Där får jag välja dag, film och restaurang själv.

Då undrar ni säkert vad jag fick av maken?! Jo, en cykel. Men den är inte köpt än. Måste se vilken modell jag vill ha först.

Sonens present får jag senare. Blir säkert något fint det också.

Har jag inte en omtänksam och fin familj så säg?! Världens bästa i mina ögon.

Ja, just ja. På kvällen på min födelsedag (när jag inte mådde så vidare värst) kom min chef upp med en liten present och ett kort från jobbarkompisarna. Som jag längtar tillbaka till er.

Nu blir det lite mat i magen. Sedan kisspromenad med Harry. I dag blir det ingen längre sväng för vädret är uruselt. Regnigt och kallt. Brrr. Men han har redan fått en sväng i dag när äldsta dottern var med honom och bada. Så han är nog nöjd ändå.

Kramar
Taggar: Röntgen;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: