memyselfaj.webblogg.se

Herceptin i morgon igen

Tänk vad tre veckor går fort egentligen. I morgon är det nämligen tre veckor sedan jag fick Herceptin och då är det dags för en ny dos. Läkaren har inte ordinerat någon mer dos efter det, så vi får hoppas att jag får tid för läkarbesök av sköterskan i morgon.

Tycker det känts bättre i kroppen efter förra dosen. Kanske för att jag börjat gym-, konditions- och vibrationstränat?


Vibträningen tror jag är bra för det ruskar runt all medicin, vätska och annan skit jag har i kroppen.

Helgen som gått har varit lugn. Var hos frissan i fredags och fick lite färg i håret. Inte alls snyggt med utväxten som blir efter ett tag. Fick också håret klippt kort. Det är ganska konstigt, men sedan jag fick tillbaka håret efter cytostatikan, så är håret på vänster sida lockigt - men bara på vänster sida. Trodde det skulle försvinna, men så fort håret blir lite längre, så kommer det tillbaka. Hade ju varit roligt om hela håret blivit lockigt, men man får vara glad åt det lilla... :))

Maken kämpar med sina shaker (vanilj, choklad, hallon, jordgubb). Han är jätteduktig. Säkert har han gått ner massor med kilo när det är dags för operation. Kan inte vara lätt att bara tvingas dricka när det luktar mat i lägenheten.

På söndag ska vi till Säffle på mentalbeskrivning med Harry. Får se om han är rädd för exempelvis "spöken" eller skott. Men jag tror inte han är det. Han är ju van med alla ljud eftersom vi bor mitt i stan. Ska också bli kul att se vad uppfödaren tycker om honom.

Kramar
Taggar: Herceptin;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: