memyselfaj.webblogg.se

Helg igen

Vart har de hittat sköterskorna som jobbar med PET-röntgen på sjukhuset? Jag tror jag har berättat om dem förr här i bloggen. I går "glömde" de dra åt ett lock på min infart som de satte på ovansidan av handen, så när jag lade mig för att dricka min kontrastvätska så började det rinna blod från handen. När jag kom ut till dem igen, så snurrade de till allt. De verkar helt förvirrade och inger inte alls något som helst förtroende.

Nu gick ju allt bra till slut i alla fall.

Skulle egentligen ha varit tillbaka på sjukhuset i dag för att ta prover inför läkarbesöket på måndag, men jag orkade inte. Jag blir ju helt sönderstucken på handen eftersom de inte hittar något kärl någon annanstans. Får ta mig dit 1,5 timme innan läkarbesöket på måndag och göra det i stället.

Börjar få lite "ågren" inför läkarbesöket även om magkänslan säger att det kommer gå bra. Svårt att förbereda sig när man inte vet vad beskedet blir.

Annars har jag tagit det lugnt i veckan. Promenerat med Harry och vilat. Har inte kunnat ta så långa promenader eftersom min mage är kaos av penicillinet. Skönt att jag bara har till och med måndag att äta den skiten. Svullnaden i handen går lite upp och ned. Svårt att hålla svullnaden nere också när det börjar bli varmare ute igen. Rodnaden på bröstet har övergått i svagt blålila. Snyggt värre. ;)

Nu är det bara två veckor kvar tills lilla Milda döps. Ska bli så underbart att äntligen få träffa det lilla knytet, som faktiskt hunnit bli sex månader.



Har en helg framför oss som ser ut att bli lugn. Hoppas på fint väder.

Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: