memyselfaj.webblogg.se

Lång dag på sjukhuset

Idag har jag och mellandottern tillbringat flera timmar på sjukhuset. Först var jag till sjukgymnasten och provade ut ny strumpa och handske. Det tog inte så lång tid. Får vänta någon vecka innan jag får den. Pratade också med henne om lymfkliniken i stan och varför ingen tipsat mig om den tidigare. Hon blev förvånad att inte sjukgymnasten som mäter min arm och hjälper mig med olika rörelser inte tipsat mig. Nu är det som det är och jag behöver en remiss för att komma dit.
Efter det gick vi och åt lite lunch innan vi skulle tillbaka för att jag skulle få Herceptin. Cytostatikamottagningen har flyttat och det var minst sagt lite rörigt. De hade också fått ny utrustning för att ge dropp och den gjorde att det tog längre tid än vanligt. Tog totalt drygt 1,5 timme mot normalt en knapp timme. Suck. Men jag hann prata med sköterskan om en remiss till lymfkliniken och hon tog uppgifterna och skulle lägga det till läkaren, så han skulle fixa det och skicka hem en remiss till mig.
Någon ny tid för Herceptin fick jag inte. Även det systemet var nytt, så det ska komma en kallelse på posten. Pust. Skönt att dottern var med. Annars hade det blivit en riktigt lång dag. Synd för henne bara för hon hann inte plugga. Ja, ja. Vi fick lite kvalitetstid ihop.
Igår fick jag dessutom ett nytt läkarintyg för februari. Känns fortfarande lite skämmigt att jag missade att sjukskrivningen gick ut 1 februari och inte 1 mars (som jag var helt övertygad om).
I morgon ska jag till kuratorn. Sen är det slut med sjukhusbesök för den här veckan. Då kan jag verkligen börja se fram mot resan till Helsingfors på söndag, som jag ska göra tillsammans med äldsta dottern. Det ska bli såå mysigt. Vilka underbara ungar jag har. Love.
Nu ska jag ta det lugnt för jag är trött efter Herceptinet.
Förresten, så delade jag rum idag med en äldre utländsk kvinna. När vi kom in på rummet var kanalen med skid-VM på tv, men inte så länge. Nej, hon bytte kanal till något amerikanskt program där kvinnor talade om - orgasm... När hennes son kom in i rummet ändrade hon till skid-VM igen. Men hon skruvade ner ljudet - helt... Efter en stund stängde hon av tv:n - utan att fråga om vi ville se något. Hon kan ju gärna inte ha blivit störd av den eftersom hon dragit ner ljudet helt... Ja, herre Gud. Annars brukar man ju ha en dialog om man delar rum. Men icke denna kvinna. Enligt dottern låg hon dessutom och tittade på tv:n efter att hon stängt av den.
Kram på er!
Taggar: Herceptin, Sjukgymnast;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: