memyselfaj.webblogg.se

Fått svar på några funderingar

Har precis kommit hem från mitt första besök hos kuratorn. Hon var jättebra och berättade bland annat att jag är i ett kristillstånd och då är det vanligt att man rör ihop saker (som min sjukskrivning), glömmer och har svårt att koncentrera sig. Det är helt enkelt fullt i huvudet och finns för tillfället inte utrymme för något mer. Jag håller alltså inte på att bli tokig - som jag faktiskt tror ibland.
Kan exempelvis läsa några sidor i en bok (fast nu var det länge sedan jag ens försökte) och nästa kväll har jag glömt det jag läst. Eller fråga barnen hur deras kommande vecka ser ut (med tider på universitetet, prov osv) för att bara en stund senare ha rört ihop det. Så jag vet i alla fall inte något om deras vecka.  Och makens alla jobbresor och möten ska vi inte prata om.... Jag rör ihop ALLT.
Men sen jag fick min iphone skriver jag upp det mesta i kalendern. Fast en del missar jag ändå.
Kuratorn tyckte dessutom att jag skulle ta en tid varje dag där jag sätter mig ner och lär mig slappna av, lyssnar på lite lugn musik och bara njuter en stund.
Det är väl ungefär det jag kommer ihåg av vårt 45 minuter långa samtal. Det sades nog mycket mer, men det får jag berätta mer om när det dyker upp i min hjärna.
Hur som helst så blev jag jättetrött, ja jag menar sömnig, under samtalet. Det är också ett tecken på att jag är i ett kristillstånd.
Solen skiner och det är någon plusgrad. Nice. Var ute en långpromenad med Harry i förmiddags. Vet inte om jag orkar någon mer i dag. Först ska jag göra mig en latte och sätta mig i soffan och läsa en veckotidning. :)
Kramar
Taggar: Kuratorbesök;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: