memyselfaj.webblogg.se

Ny vecka

Man kan tro att min hjärna vilar när jag går hemma hela dagarna. Men det gör den INTE. Jag glömmer saker hela tiden och när jag ska berätta något så finns inte orden. Visst, jag hittar orden efter en stund, men just där och då är det jäkligt frustrerande - ja, helt enkelt skitjobbigt. Blir det någonsin normalt igen efter de här åren?!

Enligt kuratorn på onkologen så är det normalt för patienter i min situation. Men när man inte är van, så är det väldigt otäckt. Tror ibland att det är något fel på hjärnan. Kan exempelvis tänka på något eller prata med någon om något för att sekunden senare helt ha glömt vad det handlade om. Låt gå om det hände nån gång, men när det blir så hela tiden... Det är helt sjukt och gör mig både rädd och nedstämd.

I helgen har vi i alla fall firat födelsedagsbarn eftersom äldsta dottern och svärmor är födda på samma dag. Först blev det lunch på Naturens Hus i lördags och sedan fika med makens hemgjorda jordgubbstårta här hemma hos oss. Senare på kvällen blev det grillat här hemma (för den som orkade ;).

I går var jag på en långpromenad med Harry. Han hann med både att bada i en fontän och springa lös på en fotbollsplan. Var väl ute i nästan två timmar i alla fall. Efter en sån promenad får jag skylla mig själv och ta smällen att jag blir enormt stel och får ont i alla leder i kroppen. Thats life. Under tiden var maken med äldsta dottern på Ikea.

I dag är det måndag och klockan har hunnit bli ett. Kanske dags att få något gjort?!

I morgon är det dags för Herceptin igen. Hoppas också att läkaren kommer in till mig under tiden och berättar vad som ska ske med pricken i min lunga för nu har jag väntat på besked i TRE veckor. Han sa ju att det skulle gå fort, men vad är fort för honom?! Var in på avdelningen förra veckan när jag var hos kuratorn, men då var läkaren på lunch och sköterskan kunde inte se något i min journal. Hon skulle lägga en lapp till honom och säga att jag ville ha besked i morgon. Hoppas, hoppas....

På onsdag är det dags för lymfkliniken och få handen/armen lindad igen. På torsdag åker maken till Gränna för att fortsätta till Göteborg på kvällen och där blir han kvar till på lördag. Äldsta dottern ska till en kompis i Norrköping och mellandottern ska till Stockholm och se friidrott i helgen. Bara jag och sonen hemma. Och Harry förstås. Får se vad vi hittar på.

Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: