memyselfaj.webblogg.se

Midsommar i Hälsingland

Vilken helg! :) Midsommarfirandet i Hälsingland är över, men jäklar vad trevligt vi haft.


Firandet började med långbord och alla i samhället kom för att fika, leka och dansa. Och vädrets makter var på vår sida även om det bara någon timme innan kommit några ordentliga regnskurar.


Men det var väl "solstrålen" Milda som höll de regntunga skyarna borta. ;)


För firandet genomfördes i strålande solsken och riktig sommarvärme. Me like.


På midsommardagen blev det en liten båttripp ut till stugan på ön. Vilken idyll. Inte svårt att trivas där inte. ;)


Titta bara, så fint det är.


På ön hittade vi dessutom dessa båda tokar. ;)


Men till sist tog krafterna slut hos vissa. För alla tog helgen slut och det blev dags att vända hemåt igen.

Så nu sitter jag här igen och funderar vart tiden tog vägen egentligen. Det var ju nyss torsdag och vi hade hela helgen framför oss.... Men jag är inte ledsen för det, för jag är sprängfylld av energi från dagarna uppe i Hälsingland och alla trevliga människor.

Men också jag var trött när jag kom hem i söndags. Tröttare än jag ville erkänna. På måndagen ringde nämligen mellandottern och väckte mig - klockan 10.30!!! Jag var helt väck och visste knappt vart jag var. Undrar hur länge jag hade sovit om inte hon ringt?! ;)

Och snabbt är man tillbaka i verkligheten, för i morgon är det dags för ett besök hos kuratorn. Och på fredag är det dags för arbets-EKG och lungfunktionsprov. Snacka om att kastas mellan trivsel och allvar. Men det tar jag när det kommer. Nu är nu. Och vädret är kalas. Bäst att passa på att njuta. Har inte tid att sitta här framför datorn längre. Måste ut i solen... :)

Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: