memyselfaj.webblogg.se

Inget besked i dag heller

Nej, det blev inget besked angående min lunga i dag heller. Läkaren meddelade genom sköterskan att han inte hade så mycket att säga, men att han antagligen skulle ha besked att ge mig på torsdag eller fredag sedan thoraxkirurgerna tagit beslut om åtgärd. Då skulle han ringa mig. Alltid bättre än inget alls....

Har i alla fall fått min Herceptindos i dag. Tog enormt lång tid mot vad det brukar ta. Tydligen var det på Apoteket, där de blandar medicinen, som problemen låg. Men efter två timmar (mot normalt 45 minuter - en timme) kunde jag i alla fall lämna sjukhuset. Äldsta dottern och jag gick sedan på stan, men båda var så trötta, så det blev bara en kort stund. Måste vara något psykiskt med sjukhus för jag blir i regel alltid trött när jag är där.

I går hade jag annars en pissdag. Vet inte varför, men det var en dag när jag grubblade, grubblade och grubblade. En sån dag ska jag egentligen hålla mig hemma, för jag är inget trevligt sällskap för någon. En sån dag ska jag egentligen inte heller cykla, men det gjorde jag i går med följden att jag ramlade. Jo, jag lyckades ramla! :P Visserligen stod jag i princip stilla med cykeln, men en vurpa lyckades jag ändå göra och hamnade på rumpan på backen. Pinsamt. Gjorde mig inte speciellt illa. Var bara så jäkla pinsamt... Nästa gång jag har en sådan dag så stannar jag inomhus. Basta!

I kväll hade jag och mellandottern tänkt ta en öl eller ett glas vin på en uteservering på stan, men vädrets makter verkar vilja något annat för just nu regnar det ordentligt. Men sommaren är lång och restaurangerna är kvar, så snart så... Snart får vi ta det där glaset tillsammans, du och jag. :)

Hade också planer på att följa med maken på speedway ikväll, men bara om vädret var extremt fint. Nu verkar det ju inte bli det heller... Men nån gång i sommar ska vi gå på speedway du och jag. ;)

Nej, nu ska jag lägga mig och vila. Sonen ska iväg och nattlana med kompisar i kväll, så maken och jag blir ensamma. Får se om det finns någon ork att göra något.

Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: