memyselfaj.webblogg.se

Semesterplanerna omkullkastade

Jaha, så blev det plötsligt ingen Gotlandsresa. :(
Å andra sidan så blir det operation i stället. :)
Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Efter ett mysigt dygn på Ålands hav med maken så kommer vi hem och kollar postfacket. Där ligger ett brev från sjukhuset. Förstår att det gäller operationen. Men att det skulle vara en kallelse redan till den 26:e juli kunde jag väl aldrig tro - dagen innan vi (inte) ska åka till Gotland. Den 26:e juli ska jag skrivas in på sjukhuset och antagligen blir det operation dagen efter eller kanske redan samma eftermiddag. Ännu en sommar när semesterplanerna går i kras tack vare denna j---a sjukdom. Redan för två år sedan, när bröstcancern upptäcktes och jag behandlades med cellgifter, fick vi avboka huset i Spanien. Och så detta.... Det är bara inte sant. Grrrrrr.

Fast å andra sidan är det ju positivt att operationen blir av. Fast jag kan tycka att; har jag väntat så här länge, så kunde de väl ändå dröjt drygt en vecka till med operationen.... Men, men... Det är väl så livet fungerar.

Just nu känns det inte så bra. Jag har ju längtat efter semesterveckan på Gotland så jäkla mycket. Säkert har de andra gjort det också. Och så blir det så här...

Kan inte riktigt tänka klart känner jag. Måste suga på den här karamellen någon dag, för just nu snurrar det bara runt. Ska försöka sova på saken, så kanske det känns bättre i morgon.

Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mia
skriven :

Tänker på dej!

Skönt att du slipper vänta längre, även om det förstås är tråkigt med Gotland - men Gotland finns kvar, och du också, många, många semesterresor att se fram emot!

2 Nettan
skriven :

Mina tankar är hos dig och din familj. Det var synd att du inte hann till Gotland, i år, men samtidigt skönt för dig att inte behöva vänta längre. Massor med kramar från mig.