memyselfaj.webblogg.se

Nu är det nära

Det är måndagskväll och klockan har passerat 21.30. Bara tolv timmar tills jag ska inställa mig på avdelningen på thorax. Pirrigt? Javisst. Vet ju inte så mycket om vare sig operationen eller tiden efter. Det är många frågor jag vill ha svar på. Hoppas svaren kommer i morgon.

Vet egentligen inte så mycket om morgondagen heller eller vad det är som tar hela dagen i anspråk. Men tydligen ska jag i alla fall bli kvar där till onsdag då själva operationen ska genomföras. Vet inte en gång hur mycket de måste ta av min lunga. Allt är ju beroende på hur stor pricken är och var den sitter i lungan. Jävla prick....

Måste komma ihåg att ta av mig alla smycken. Annars blir det till att pyssla med det i sjukhussängen igen. Har ju en del örhängen i varje öra... Nej, det är nog bäst att lämna sånt hemma.

Får se om jag kan uppdatera bloggen, eller orkar, efter operationen. Annars får ni ringa maken om ni inte kan vänta.

Nej, nu är jag trött. Har varit ett rätt konstigt dygn. Efter en dag i Rättvik hos Håkan och Marie i går (där vi fick god mat och dryck) körde vi därifrån vid midnatt. Skulle hämta mellandottern och hennes sambo i Västerås dit de åkte med nyfunna vänner som de träffat under sin semestervecka i Tunisien. De kom till Västerås cirka 05.00!!!!! Då fattades det några timmar tills jag och maken varit vakna i ett dygn. Hemma i Örebro en timme senare och jag kände mig nästan medvetslös. Kunde ändå inte somna direkt. Och när jag väl somnat så vaknade jag flera gånger. Så det blev en liten siesta även på eftermiddagen. Nu har vi varit och käkat och badat Harry.

Önska mig lycka till.

Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nettan
skriven :

Jag önskar dig lycka till och hoppas att allt kommer att gå bra. Tänker på dig. Vi hörs. Kram.