memyselfaj.webblogg.se

Lindad i värmen (pust)

I dag har jag varit hos lymfkliniken igen och fått armen lindad. Kan bara säga att det inte alls är så skönt i den här värmen. Men lymfterapeuten mätte armen och handen igen och svullnaden hade gått ner ordentligt i armen. Visserligen hade svullnaden även minskat i handen, men inte mer än några millimeter. Nu har jag ingen mer tid där förrän jag ska gå intensivbehandling där, = massage och lindning varje dag i två veckor, i slutet av augusti.


Varmt och stelt.

Någon mer än jag som tycker tiden går fort? Hinner knappt blinka så har helgen försvunnit. I lördags var vi i alla fall hos Hasse o Marie och grillade. Riktigt mysigt var det. :)

Igår när sonen och äldsta dottern var iväg och badade Harry hittade de massor med kantareller. Är inte det tidigt?

Den här veckan är den sista arbetsveckan innan semestern för maken. Sen blir det fyra härliga veckor tillsammans. Det enda vi vet är att vi ska till Gotland en vecka. ...om inte sjukhuset vill ha in mig för operation vill säga.... Då blir även den veckan omkullkastad. Men så snabbt borde det väl inte gå?! Har jag väntat i snart ett år så kan jag vänta ytterligare någon vecka, så att vi åtminstone får semester tillsammans.


Älskade mamma


Älskade vovve


Konst i vår stad


Förvirrad landade den på vår altan


Harry är livrädd för mellandotterns katt och söker trygghet i husses knä


Lilla söta Milda

I morgon tänkte jag ta mig iväg och träna igen. Även om både hjärta och lungor är bra inför operationen, så kan det ju inte bli sämre om jag dessutom gör vad jag kan för att förbättra min kondition - och kanske gå ner några kilo....

På onsdag är det dags för ett besök hos kuratorn igen. Var inte längesen jag var där, men även hon ska gå på semester, så det kan vara skönt att stämma av nu. Känner mig ganska lugn och tillfreds ett tag nu. Det enda är väl att jag är snabb och hämta posten varje dag för att se om det kommit någon kallelse. Fortfarande är det väntan som är jobbigast...

Nu är det snart dags att förbereda middagen. Tänkte att maken ska få grilla några korvar och lite kött i kväll. Bäst att passa på när vädret är så underbart som det är just nu. :))

Kram

Taggar: Lymfkliniken;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 eremo
skriven :

Nu peppar vi för att ni får en skön vecka på Gotland. Och så har ni ju så himla fin hund. kram