memyselfaj.webblogg.se

Skiktröntgen gjord för andra gången

Igår var jag på sjukhuset för en skiktröntgen. Förra gången jag gjorde den var tydligen den 27 oktober enligt sköterskan. Och det var samma och långa procedur denna gång. När jag kom kl 10.45 så skulle de sätta in en nål i armen, dels för att ge mig kontrastvätska, men också för att injicera det radioaktiva sockret som var på väg från Stockholm. Jag har ju alltid haft blodkärl i armvecket på vänster arm, men i och med att jag hade infarten där när jag fick cellgiftet 2009 så har det bildats ett ärr där och blodkärlet syns inte längre. Att jag dessutom har lymfödem i höger arm gör att de helst inte ska sticka i den heller. Då blir det ovansidan på vänsterhanden som råkar illa ut varje gång det ska stickas. I går behövdes det fyra stick innan de hittade ett tillräckligt stort kärl. Ett av dessa stick hamnade längst upp på tummen.... Ja, det gjorde jävligt ont. Men, men... När det var klart så fick jag ett enkelrum med säng och toalett och där tillbringade jag nästan 1,5 timme. Drack 1 liter kontrastvätska och fick injektionen med sockret under tiden. Låg och tittade på tv och hade det rätt slappt där ett tag. ;) Själva röntgen tog ungefär 30 minuter och sen var jag alltså klar. Blev hämtad och hemskjutsad. Sen fick jag springa och kissa hela dagen.... Hade väl åtminstone druckit drygt 2 liter vatten och skulle fortsätta dricka det för att spola ur kroppen. Då blir det en del spring på toa. ;) idag är det fredag och jag ska gå på systemet och inhandla några flaskor vin. Kanske blir det lite ostbågar och vin redan till Sveriges semi i handboll? Det skulle vara rätt ok. ;) Idag tänkte jag dessutom gå en sväng på stan. Det är ju mässa med en massa knallar som säljer sånt man inte behöver.... Men måste dit för att uppleva atmosfären även om det inte blir så mycket handlat. Kramar
Taggar: Röntgen;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: