memyselfaj.webblogg.se

Vad är det för fel på mig?

Jag har ju hört att hjärnan kan bli påverkad av cancerbehandling... Men HUR påverkad?! Det som hände härom dagen - att jag hade tagit fel (glömt, rört ihop, you name it) - på sjukskrivningens längd är bara toppen på ett isberg. När maken säger vilka dagar han ska vara bortrest till exempel kan jag ha glömt/rört ihop redan dagen efter. Och döttrarnas dagar på universitet med tentor och plugg eller om de jobbar ska vi inte prata om... Det går bara inte att hålla det kvar i huvudkontoret. Det är som om det hamnar vid sidan av på nåt vis. Och det irriterar mig något enormt. Det är skitjobbigt. Jag måste ju skriva upp allt! Folk runt omkring mig måste ju tro att jag blivit knäpp eller nåt när jag inte kan hålla koll längre. Men så kan jag väl inte tänka säger du säkert. Jo, det kan jag! För jag är och har alltid varit en människa med koll, men när man seriöst känner att det går utför med den biten så börjar man fundera. JA, jag menar verkligen det. Det är skitläskigt. Tur att jag har en iphone med bra kalender. Tyvärr hade jag inte lagt in min sjukskrivning i den bara... Idag är det fredag och ytterligare en vecka har gått. Maken ska jobba i morgon så det blir väl en lugn helg. Blir väl kanske att jag åker iväg med Harry så att han får springa lös nånstans. För både han och jag känner till promenadstråken i stan ganska väl vid det här laget, han på lukten och jag på utsikten... Enda skillnaden är att allt varit täckt av ett tjockt lager med snö en längre tid. Så när den försvinner är det som att upptäcka en ny stad igen. I alla fall för Harry... Nästa vecka blir det en del spring till sjukhuset. Ska träffa kuratorn för första gången, få Herceptin samt avlägga ett besök hos ortopedtekniska för att prova ut ny strumpa. Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: