memyselfaj.webblogg.se

Tid hos kurator

Igår ringde kuratorn på onkologen, så vi bokade in en tid för ett timslångt samtal nästa torsdag. Kan kanske vara skönt att prata med någon utomstående om sjukdomen. För det är ju så att jag inte berättar allt, inte ens för familjen. Med allt menar jag i huvudsak känslor och om hur ont eller jobbigt jag har vissa dagar. Kan tänka mig själv att det inte är kul att höra om sånt hela tiden. Igår var jag och tränade med mina fina döttrar. Det blev zumba, men gud vad svårt det var. Inte bara för att jag har noll kondis, är stel i lederna och har en otymplig arm. Nej, det gick då fort så jag hann inte göra rörelserna förrän det var dags för nya... Det måste ha sett bra roligt ut. Men det var inte bara jag som tyckte det var svårt. Båda döttrarna hade också svårt att hänga med. Men det var ändå skönt att komma igång och försöka bygga upp min kropp igen för de här två åren har brutit ner kroppen rätt ordentligt. Annars rullar dagarna på. Har sonen hemma den här veckan - sportlov kallas det. Undrar bara var sporten kommer in i sammanhanget. ;) Nu ska jag försöka få upp honom ur sängen för vi har en fyrbent kompis som jättegärna vill gå ut med oss i det fina vintervädret. Kram
Taggar: Kuratorbesök;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: