memyselfaj.webblogg.se

Bra besked

Dagens läkarbesök gick bra. Några riktiga svar fick jag visserligen inte, men det känns väldigt bra ändå. Men vad sa läkaren egentligen? Ja, pricken i lungan ska de prata med kirurgerna på Thoraxkliniken om. Antingen gå in och ta ett prov på den eller operera bort den direkt. Blir det operation måste de testa mina lungor först för att se så de kan ta bort en bit av den vänstra där pricken sitter. Frågan är om det ändå inte är bäst att operera så är ju skiten väck och jag slipper oroa mig. Något annat visade inte röntgen. Fast det var något med lymfkörtlarna under vänster arm, men när läkaren kände där var det inget konstigt. Armen/handen ska jag säga till om lymfdränage för att få ner svullnaden. Ska också prata med deras kurator. Kanske kan jag få hjälp att åka iväg nånstans för att få hjälp med armen. Alla blodprov och värden var bra och resultatet av ultraljudet av hjärtat som jag gjorde i december var också bra. Därmed tyckte inte läkaren att min förhöjda puls inte var något att oroa sig för. Pratade också med läkaren om ledvärken jag får av Herceptinet. Fick Alvedon och Ibumetin på recept som jag ska ta mot värken. Blev också fortsatt sjukskriven, till och med juni tror jag. Det var rätt mycket att tala om, men läkaren är helt underbar och känns inte alls stressad trots att vi satt i en dryg halvtimme och prata. Över lag känns det bra och jag känner mig positiv. Hoppas att beskedet om ev operation inte tar för lång tid bara, kanske uppemot en dryg månad trodde läkaren. Nej nu blir det tv-soffan för min del. Är både trött och frusen efter dagens anspänning. Kramar
Taggar: Onkologläkaren;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: