memyselfaj.webblogg.se

Besökt sjukgymnasten

Idag var jag hos sjukgymnasten igen. Svullnaden i hand och arm hade ökat något. Fan också. Varför hade hon ingen förklaring till. Att jag dessutom är svullen i handflatan är tydligen ovanligt. Vanligast är att svullnaden sitter på ovansidan. Men men... Osäkert om jag någonsin blir av med svullnaden helt eftersom jag blivit av med 18 lymfkörtlar och några av de som är kvar antagligen skadades i samband med strålningen. Men bättre kan det i alla fall bli. Ska ta kontakt med ortopedteknik igen för att få en annan sorts strumpa och handske. Frågade också om lymfdränage. Men det fanns ingen möjlighet att få. Finns bara en sjukgymnast som kan lymfsystemet och hon jobbar dessutom bara 25 procent... Lymfdränage är en massage av lymfkörtlarna som sjukgymnasten gör en timme varje dag i två veckor. Efter massagen så lindas armen och det ska sitta tills besöket dagen efter. Men som sagt, hon kan bara ta EN sån patient i veckan och mitt behov var inte tillräckligt stort för att prioriteras. Hmm... Däremot ska jag tala med kuratorn på onkologmottagningen för att med hennes hjälp söka medel i någon fond och på det viset eventuellt få åka till Mössebergs kurort i några veckor och få hjälp med svullnaden. Så det finns en del framför mig förutom en eventuell operation av lungan. Nu blir det tv en stund. Och kanske lite fika för det finns lite kvar av alla hjärtansdags-tårtan som maken kom hem med igår. Kramar
Taggar: Sjukgymnast;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: