memyselfaj.webblogg.se

Ja se det snöar....

Nej. Det snöar inte i Thailand om någon nu trodde det. Men här hemma snöar det just nu. Fast någon kyla har vi inte, så det är inget som ligger kvar direkt. Trist. Jag vill ju ha en vit jul. ⛄🎄🎅

Men i alla fall. Vi kom alltså hem igår. Landade 13.30 på Arlanda och lastade in oss och väskorna i en bil full av ungar och hund och körde hemåt. Det var då, efter någon timme i bilen, som tröttheten satte sig som stora påsar under ögonen... Der var bara att hålla sig vaken och försöka komma in i den svenska vardagen. Men ögonlocken blev bara tyngre ju längre kvällen led. Vid 22-tiden gick det bara inte längre. Då hade vi varit vakna i drygt ett dygn. ✈😌🕒

Och idag är det vardag igen och maken är redan igång och jobbar. Själv sitter jag här och försöker få kontakt med verkligheten. Har startat en tvättmaskin och det behövdes eftersom vi inte tvättat något under våra två veckor i Thailand. Men sen då?! Vart är julkänslan?! Hoppas den infinner sig snart för jag vet att det är nära. 😉

Har haft det underbart härligt i alla fall. Det värsta är att man blir så sugen på mer efter en sån här resa.

Men nu är det jul som gäller. Hade hoppats på att mamma skulle vara här, men så blir det inte.

Fick en kallelse från sjukhuset igår förresten. Redan den 5 januari ska jag dit för provtagning och inskrivningssamtal och sedan ska jag läggas in den 9 januari för att göra ablation (gå in med kateter vid ljumsken och bränna banor vid hjärtat). Snacka om att kastas tillbaka till det som varit. Försöker att inte tänka så mycket på det, men det är svårt. Handlar i alla fall om hjärtat. 💓 Den 9 januari ska jag dessutom till sköterskan på vårdcentralen för att kolla astma, men den tiden får jag nog ändra.

Nej, nu måste jag ta mig i kragen om det ska bli något gjort. Julen står för dörren och det ska köpas och göras skinka. Knäcken ska också göras och granen ska inhandlas. Bakning och sånt har våra underbart goa barn redan fixat, så det behöver jag inte tänka på. ❤Fick provsmaka redan i går kväll och det var mycket smarrigt.☕

Kram

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lillemor Karlsson
skriven :

Välkommen hem och passar på att önska God jul och gott nytt år.



Kram Lillemor