memyselfaj.webblogg.se

Läkningen fortgår

Återhämtningen är tuff även om det blir bättre och bättre för varje dag. I går var första dagen jag exempelvis inte åt morfin. Bara en sån sak...

Samtidigt känns det ganska obehagligt att veta att de tagit halva min lunga. Kan vakna ibland på nätterna och i bråkdelen av en sekund kan jag känna panik av att inte få luft. Luftvägarna känns torra. Antagligen är det väl för att jag sovit och slappnat av. Samtidigt gör det ju fortfarande ont i lungan och jag kan bara ligga på rygg, så det är väl en kombination av allt.

Men det är väl kanske som mellandottern sade i går att jag inte var så stark inför den här operationen med tanke på vad jag gått igenom innan. För jag har verkligen mina bra stunder och mina dåliga stunder. Finns liksom väldigt liten kraft att ta tag i vardagen. Det är lätt att bli liggande i sängen. Tur då att jag har hela min familj omkring mig. Love you.

När jag tittar på vad jag skrivit kan jag tycka att det låter dramatiskt. Men det är så det känns - just nu. Om en timme kan det vara annorlunda. Det går verkligen upp och ner. Ibland kan jag känna jättestarkt för att göra något, men kommer i nästa sekund på att jag har för ont. Nästa gång är det tvärtom, att jag inte har ont men har inte heller någon lust att göra något.

Har i alla fall kunnat göra några små utflykter de här dagarna sedan jag kom hem från sjukhuset, så jag har inte varit helt bunden till hemmet. Visst, det är inte helt enkelt med värken, men det är väl då mitt "jädrar anamma" sätter in. Måste vara otroligt stark någonstans där inne....

Nej, nu är det en ny dag och det känns ännu bättre i såret. Solen skiner och det ser jätteskönt ut ute. Synd bara att jag inte kan gå ut själv med Harry än (operationssåret på vänster sida och lymfödem i höger arm). Men det finns redan planer för dagen. :)

Kramar

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: