memyselfaj.webblogg.se

Två veckor i går

I går var det två veckor sedan jag opererade mig och läkarna fick rätt - det gör ont fortfarande. Men det gör ont på ett annat sätt. Det flyttar sig liksom. I går när jag och maken gick upp till ICA på stan och handlade, så fick jag jätteont. Det strålade liksom in mot mitten av bröstkorgen. När jag kom hem lade jag mig och vilade och efter det blev det bättre igen. Även andningen kan vara tung ibland. Då låter det ungefär som om jag har världens astma eller nåt. Så någon träning har det inte blivit ännu efter operationen... ;)

Mitt i allt detta har min mamma blivit sjuk. Hon som inte varit hos läkaren på många, många år, ville plötsligt dit för hon kände sig inte bra. Syrran var med henne och när de kom till vårdcentralen berättade mamma för syrran att hon tappat synen på ena ögat. Och inte sagt något förrän nu... Det visade sig att hon har starr, högt blodtryck, hjärtfel och risk för blodproppar. Nu har hon ätit medicin för hjärtat och blodtrycket och på en efterkontroll var båda dessa värden bättre. Ögonundersökningen har vi inte fått svar på ännu och inte heller undersökningen vad gäller blodproppar. Mamma har efter allt det här blivit så osäker, orolig och orkeslös. Detta gör mig naturligtvis jätteorolig, men jag har hittills känt att jag helt enkelt inte orkar åka till henne. Måste se till så att jag blir frisk, så att även jag kan finnas till för henne sedan.

För att gå över till något roligt, så har jag och maken bokat en resa till Thailand. Vi far den 6 december och blir där i två veckor. Och denna gång ska det fan i mig bli av! För nu har vi bokat av tillräckligt med resor och semestrar under de tre år som gått.

Nu ska jag försöka ta mig ut och gå en promenad och se om det går bättre i dag.

Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: