memyselfaj.webblogg.se

Är jag verkligen frisk?!

Har fortfarande svårt att ta in det läkaren sa - att jag är fri från cancer. Frisk kan jag väl inte kalla mig än, för fortfarande dras jag med värk efter operationen. Gör till exempel skitont i området kring skulderblandet ibland. Men ärret under bröstet läker fint och med hjälp av lite fix och trix kan jag ha bh. Skönt det, för det är jäkligt knäckande att behöva gå ut utan bh. Tycker att alla människor tittar... För själv tycker jag ju det "lyser" lång väg att jag är platt på höger sida.

Andningen blir, även den, bättre och bättre även om jag fortfarande låter som en astmasjuk. Kan vara ute och gå ganska långa sträckor, men måste ta det lugnt för att orka. Annars får jag tungt att andas.

Ska till läkaren den 5 september för att ställa frågor - och det finns en del...

I dag ringde de från lymfkliniken eftersom jag har tid för intensivbehandling av mitt lymfödem i högerhanden nästa och nästkommande vecka. Då ska jag ju egentligen gå och få behandling och få handen lindad varje dag i två veckor. Men jag sa att jag ville skjuta på det. Måste hinna återhämta mig efter operationen först. Kanske blir det behandling i oktober i stället.

Med tanke på allt detta har jag svårt att se mig som frisk än.

I dag var jag bjuden till mellandottern på fika. Hon hade gjort jättegoda chokladmuffins, men när jag kom dit så blev det något helt annat. Dottern knäckte nämligen ryggen när hon hjälpte mig torka Harry om tassarna. Så i stället blev det att skjutsa henne till naprapaten. Men efter naprapatens behandling så kunde hon gå därifrån. :)

Tack förresten för alla positiva hälsningar. De påminner mig om att det är många där ute som tänker på mig - och det värmer.


Kryablommor från Håkan o Marie, Ia, svärmor samt Lindbergarna.


En underbar bild på lilla Milda som spanar in natthimlen.


Och förstås en bild på världens finaste vovve.

Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Vi stöttar dig med våra tankar. Det låter ju possitvt med beskedet du har fått.

Massor av kramar från Maja o Anders