memyselfaj.webblogg.se

Inget nytt

Blev minst sagt lite stressigt i morse. Maken skulle väcka mig innan han gick till jobbet, men han glömde det.... Så jag vaknade typ 25 minuter innan bussen till sjukhuset skulle gå. Hmm. Det var inte alls någon bra start på dagen. Men, men... Vi hann i alla fall.

Äldsta dottern kom och gjorde mig sällskap, först till ortopedteknik där sjukgymnasten tog bort lindan runt handen och mätte ut en ny handske. Handen och fingrarna hade krympt ordentligt (= flera millimeter upp till en centimeter på flera ställen). Så nu ska jag få en tajtare handske som skickas till mig på posten. Får den troligtvis nästa vecka.

Kände mig väldigt positiv när jag gick därifrån. Glatt överraskad att min svullnad svarade så bra på fredagens behandling och lindan.

Så var det bara en timme att slå ihjäl innan jag skulle till läkaren. Vi hamnade på sjukhusets café. Inte det bästa stället i stan, men bättre att sitta där än i väntrummet på avdelningen. När vi kom upp till väntrummet anslöt sig maken, som självklart ville vara med och höra vad läkaren hade att säga.

Jaha... Men vad sa då läkaren? Inte mycket egentligen. Eller - inte mycket nytt i alla fall. När jag berättade att jag börjat träna + vibrationsträning, så blev han i alla fall väldigt positivt nyfiken. Han ville ha reda på om jag kände någon skillnad framöver när jag "vibbat" ett tag. Men när det gäller cancern, så var det inte så mycket nytt. Han berättade att han beställt mammografi, ultraljud av hjärtat och skiktröntgen inom den närmaste månaden och att jag därefter ska få träffa honom igen. Först då skulle han ha ett besked att ge mig. Det där med att de skulle prata ihop sig med kirurgerna på Thorax ska de tydligen göra efter det. Pust... Den här väntan tar stundals kål på mig.

Förresten, nu när jag kom hem ringde de från sjukhuset och ville ha dit mig för ultraljud av hjärtat redan i morgon bitti kl 07.45. Gäsp. Sedan ska jag tillbaka dit på eftermiddagen för ytterligare en dos Herceptin.....



.... som jag alltså får intravenöst via en sådan här port som ligger under huden i mitt bröst.

Det gäller som sagt att leva här och nu. Annars tror jag att jag skulle bli tokig.

Nu ska jag ut i sommarvärmen (+ 15 grader).



Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: