memyselfaj.webblogg.se

Lindad

Igår fick jag min hand lindad när jag var på lymfkliniken.



Och den ska vara lindad tills jag ska till sjukgymnasten på sjukhuset på måndag och prova ut ny strumpa.

Någon tid för intensivbehandling (lumfdrännage) hade de inte på lymfkliniken förrän i höst, men fram till dess ska jag få komma en gång i månaden och få massage och bli lindad.  Känns så jäkla skönt och positivt att äntligen få hjälp. Även om det är ett jäkla sjå att klara vardagens bestyr med bara en hand....

Får se om gårdagens massage minskat vätskan i handen något. För enligt lymfterapeuten (som för övrigt var kanonbra) så var min arm fin. Kanske har min "hemmamassage" gjort susen ändå och åtminstone fått ner svullnaden i armen.

Hon sa att kroppen kunde reagera på massagen genom att jag kunde få lägre blodtryck och bli trött. Blodtrycket har jag inte märkt av, men jädrar vad trött jag blev. Har sovit som en stock i natt, men känner mig fortfarande trött.

Ska vila en stund. Sen hade jag tänkt ta mig en promenad med Harry. Solen skiner nämligen från en klarblå himmel och det är drygt 10 grader varmt. Går inte att sitta inne då. Tyvärr får det bli en promenad i stan eftersom maken jobbar hela helgen och därmed har jag ingen bil hemma. Hade annars varit skönt att komma ut i något grönområde och promenera.

Nu laddar jag inför måndagens läkarbesök.

Kram

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lillemor Karlsson
skriven :

Lycka till idag, tänker på dig.

Kram Lillemor