memyselfaj.webblogg.se

Det var jag, men inte mina



Måste berätta... Förra veckan ringde mobiltelefonen och det var från sjukhuset. Han i andra änden presenterade  sig som "skomakaren på sjukhuset". Jaha... Och vad ville han mig?!

- Jo, jag skulle bara meddela att jag tagit bort förhöjningarna på dina skor och att de är klara nu.

- Va?!

- Jo, dina skor är klara.

- Men jag har inga skor med förhöjningar.

- Är det inte ..... ......... då?

- Jo, det är jag. Men jag har fortfarande inga skor hos dig.

- Har du inte telefonnummer ..........?

- Joo... ????!!!!

- Med personnummer ...........

- Jo, det är jag?! Men som sagt, jag har inga såna skor och har heller aldrig varit i kontakt med skomakaren på sjukhuset.

Skomakaren i andra änden blev tyst innan han lugnt konstaterade att "det måste ha blivit något fel".

Ja, mycket kontakt har jag med sjukhuset så ett samtal därifrån är inget konstigt. Men det här samtalet satte, minst sagt, griller i huvudet på mig.


Kram

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: