memyselfaj.webblogg.se

De e mycke nu

Så är det ny vecka igen. Den här gången en vecka när jag har mycket att komma ihåg (tur det finns iphone med kalender....). Helgen har varit lugn.

I lördags tog vi med svärmor till ett stenbrott där Harry brukar få bada. Kan bara säga att den hunden ÄLSKAR vatten. Efter det åkte vi ut i skogen och plockade lite vitsippor. Sen var jag ute och övningskörde med sonen. Käkade lite, tittade på tv och sen var den dagen slut.

Jo förresten. I fredags kväll var mellandottern och hennes sambo här och gjorde jättegod mat och bjöd oss på. Blev en riktigt mysig kväll.

Snart ska jag i väg till sjukhuset och ta blodprov inför morgondagens röntgen. Ska dit redan klockan 8.30 på morgonen och blodprovet ska vara taget senast två timmar innan. Eftersom jag inte vill vara på sjukhuset redan halv sju på morgonen så väljer jag alltså att göra provet i dag. Då får jag samtidigt en liten promenad till och från sjukhuset också.



På onsdag ska jag till lymfkliniken för en timmes behandling och bli hårt lindad och efter det till sjukhuset för mammografi.


Ajajajaj....

Efter onsdag kommer torsdag (till och med skärtorsdag) och jag ska till lymfkliniken igen för en ny behandling. Hoppas hoppas att handen/armen svarar lika bra den här gången på behandling och lindning. Skulle vara så jävla skönt och höja livskvaliteten ett snäpp.

Det är påskvecka och sonen är ledig från skolan. Solen skiner från klarblå himmel och det är 16 grader varmt i skuggan. Jädrar vad skönt. :)) Funderar på att göra mig en kaffe latte och sätta mig på altanen när solen kommer dit. Men det är en stund kvar tills dess. Måste hinna en promenad med Harry först.... och ta mig till sjukhuset för provtagning.... Sen får jag sätta mig ner med min latte. Det är rätt gött att leva ändå. :))

Får se om jag kan fylla på bloggen efter mina besök på lymfkliniken med armen i ett paket. Annars får jag väl köra pekfingervalsen. ;)

Gå ut och njut i solskenet ni som kan.

Kramar



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: