memyselfaj.webblogg.se

Sjukskriven

I går var jag alltså till doktorn på sjukhuset och han hade en hel del att säga. Bland annat hade en prick i vänstra lungan vuxit 4 mm sedan förra röntgen. Fan också. Nu vill de göra allt för att undersöka vad det är. Ska bland annat röntgas igen, men denna gång med någon utrustning som kommer med buss till sjukhuset var 14:e dag. Först sprutar de in radioaktivt socker och sedan röntgas jag. På bilderna kan de sedan se vad det är genom att cancerceller, infektioner och inflammationer drar åt sig olika mängd socker. Typ. Beroende på vad det är/hur den sitter så kanske den ska opereras bort. Eller så ska de försöka sticka i den och ta prov. Fan vet. När det gäller handen och armen så trodde han att det var en svullnad som beror på lymfkörtlarna som är bortopererad. Eller att det kunde vara en infektion. Fick Iprengel utskrivet så jag kan smörja in armen med. Fick också lämna fem rör med blod så att han kunde se om jag har någon infektion/inflammation i kroppen. Hur som helst så ska jag inte bära något tungt med armen, inte ens en pärm. Så han sjukskrev mig från och med i går... Det kändes tufft. Pratade med chefen på kvällen och hon peppade mig så att det kändes bättre, mycket bättre. Gud vad skönt det är med människor som förstår och som bryr sig. I dag skulle läkaren ringa så fort han läst av blodproven. Och han ringde... Av proven kunde han konstatera att jag har förhöjd sänka och att jag har en infektion i kroppen. Han ville att jag ska ta tempen varje morgon. Han sa också att han "smugit in" ett blodprov som visar om jag har några cancervävnader. Men det provet var rent. Vad nu det betyder egentligen. Positivt var det i alla fall. Han hade skrivit ut remiss till sjukgymnast så det blir väl att jag får gå dit för att få hjälp med armen. Undrar om jag fått med allt? Det var rätt mycket han hade att säga i går - och i dag. Men äldsta dottern var med och kunde fylla i det jag hade missat. Love. Det är lite så, att när man sitter och lyssnar på läkaren så försvinner man ibland och hör inte allt han säger. Jag fastnar liksom på något. I dag har jag konstaterat att jag nog känt av inflammationen i kroppen ett tag. Blir trött/frusen på dagarna och måste äta värktabletter och så har det varit i minst en vecka. Men nu ska det bli bra med allt. Och läkaren har lovat att hålla mig uppdaterad på mobilen. Får se hur långvarig sjukskrivningen blir. Måste bli bra i armen, men sjukintyget skrev han på en månad. Så nu är jag inne i ekorrhjulet igen. Men fan vilken bra sjukvård vi har. Fem plus får den av mig. Kramar
Taggar: Lymfödem, Onkologläkaren;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: