memyselfaj.webblogg.se

Ringde läkaren? Nee då...

När jag ringde onkologmottagningen i onsdags sade de att läkaren skulle ringa mig dagen efter. Gjorde han det? Nee då. Och när jag ringde mottagningen dagen efter hade de stängt telefonen för den veckan... Så här sitter jag nu - och väntar. Ringde nyss onkologmottagningen igen för att höra vad som händer. De skulle söka läkaren och be honom ringa mig, men eftersom han inte har telefontid förrän på fredag(!) så kanske det dröjer till dess! Jag menar.... Det är måndag i dag! Jag vill ju veta vad han menade när han sagt till sköterskan på onkologmottagningen förra veckan att han ville tala med mig direkt för att reda ut något. Det blir så jäkla mycket tankar och oro. Och det kanske helt i onödan beroende på vad han vill. Handen är fortfarande svullen. Har svårt att greppa med den och hålla i en penna. Att exempelvis ta emot växelmynt i affären är en chansning varje gång. Ska mynten glida ur näven eller inte? Har också svårt att hålla värmen i handen. Dessutom går ju sjukskrivningen ut nu den 1 oktober. Fan vad krångligt allt ska vara. Och försäkringskassan har jag inte hört något ifrån sedan jag skickade in sjukintyget. Som sagt - man ska vara frisk för att orka vara sjuk - eller hur var det nu? Får se hur allt blir. Det gäller att inte "gräva ner sig". Måste se framåt. Måste... Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: