memyselfaj.webblogg.se

Läkarjakt gav träff

Så har jag återigen lyft luren och jagat läkaren via sköterskorna på cytostatikamottagningen. Och jag fick läkaren i luren på en gång. Sköterskan gick nämligen med telefonen till honom på en gång. Ja, jag säger då det... Han trodde jag hört något från röntgen, det vill säga att jag skulle ha fått en remiss, för han var i kontakt med dem samma dag och dagen efter han träffade mig och då lovade de att jag skulle få en tid för röntgen vecka 43. Men därifrån har jag ju inte hört något heller. Suck. Han sa att jag ska få en behandling med Herceptin (antikroppar) innan röntgen och om så blir fallet, så blir det cytostatika och Herceptin gången därpå, det vill säga efter röntgen och beroende på vad den visar. Pust. Vad gäller alla blodprover jag tog, så sa han att det inte är ofta han ser så bra värden ens hos friska människor. Till och med värdet på provet med vita blodkroppar hade en "liten svans" (som han kallade det) och det var tydligen jättebra. Alltid något. Vet inte om jag blev så mycket klokare efter det här samtalet. Mycket hänger på vad röntgen visar, men tydligen är det i så fall något väldigt litet jag har i kroppen eftersom blodproverna var så bra. Och det är ju en bra förutsättning. Det gäller att hänga i och ta fasta på allt det positiva. För fan den som ger sig... Inte jag i alla fall. Kramar
Taggar: Onkologläkaren;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: