memyselfaj.webblogg.se

.. i stället var pulsen för hög

I går var jag alltså och kollade mitt blodtryck och det var bra, precis som det alltid varit tidigare. Men så kollade han pulsen och så var den för hög i stället!!! Den skulle ju inte alls vara hög. Dels hade jag åkt buss till vårdcentralen och dels hade jag ju suttit 10-15 minuter och väntat i väntrummet... Nej, det tar aldrig slut. Nu måste jag dit igen på torsdag och kolla en gång till. Fan alltså. Tur att jag kommit upp i frikort i alla fall, för tänk om jag skulle behöva betala för alla dessa besök.... Men det var ändå en rätt bra dag i går. Och den avslutades med M & H (som vi träffar alltför sällan). Vi träffades på en restaurang i stan, käkade tapas, drack lite gott vin, snackade och hade jättetrevligt. Därifrån gick vi sedan hem till dem, drack lite mer vin, snackade och fortsatte ha jättetrevligt. Första kvällen på länge som jag inte ägnade en tanke åt sjukdom och elände. Fan va gôtt de va. M & H, lova mig att vi gör om det snart igen. Bestäm plats ni, så kommer vi - precis som i går. Ni är underbara. I dag är det vardag igen. Jo, det känns så fast det är lördag, för maken jobbar nästan full dag - och det ska han göra i morgon också. Gissa om han är trött på kvällarna? Jaa det är han! Men han har lovat att försöka bromsa ner på jobbandet lite. Som kompensation på allt jobbande, så bjuder företaget med oss respektive på middag på en krog i stan om två veckor. Såna initiativ gillar jag. Tittar ut genom fönstret. Det är nollgradigt och snöigt. Och jag som måste ut med Harry... Kramar
Taggar: Vårdcentralen;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: