memyselfaj.webblogg.se

Packar, bär och flyttar

Hur kan man samla på sig så mycket skit? Hela helgen har vi hållit på att bära ner från vinden, köra till återvinning och flytta över lite till nya lägenheten. Men det tar ju aldrig slut. Det var ju bara två år sedan vi flyttade senast, men inte känns det som om vi rensade ut något då inte... Det finns ju massor kvar.
Vi har inte flyttat ännu, det vill säga vi bor inte i nya lägenheten ännu. Just nu känns det faktiskt som om vi bor någonstans mitt emellan. Men till helgen hoppas vi på mycket bärhjälp så att vi får över alla tunga grejer så att vi kan börja bo där. Det vore så himla skönt.
Det är väl ungefär det som tar upp mitt liv just nu. Flytt, flytt och - flytt. Och så lite jobb. Börjar förresten jobba hela min tjänst den här veckan, vilket betyder drygt 53 procent. Det blir tre dagars jobb ena veckan och två dagar nästa. Kan nog bli rätt bra.
Och i dag har Telia kopplat ur vårt Internet och telefon. Så jag vet inte när jag kan uppdatera min blogg nästa gång. Inte vet jag när vi är på plats och kan börja använda vårt hemtelefonnummer heller. Men vill ni oss något så är det bara att ringa på mobilerna.
I morgon eftermiddag ska jag till "min" frisör för första gången sen jag blev sjuk. Visst, jag klippte mig i januari, men det var bara för att få någon slags frisyr innan vi åkte på semester. Men nu vill jag fixa till det ordentligt och det har faktiskt blivit riktigt långt. Och lockigt. Och väldigt grått...
Nej, nu ska jag fortsätta packa. Har varit ner till grannen som flyttade in förra veckan och tiggt deras flyttkartonger. Så nu finns det att packa i minsann. Bara att hugga in. Men var är alla andra? Är det bara jag som ska packa? Inga barn så långt ögat når - och var är maken? Nej, jag skojar bara. Men det känns lite jobbigt eftersom jag inte orkar så himla mycket som jag vill. Kroppen tål inga tunga lyft. Och just nu har jag ont lite överallt och lederna värker. Men det är inget att be för - i helgen SKA vi flytta.
Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: