memyselfaj.webblogg.se

Grattis på mig!!!!!!! :) :) :) :)

I dag är jag glad. JÄTTEGLAD!!!!! Ja, riktigt, superduper jätteglad!!! Varför undrar ni? Jo, jag är F R I S K. Fatta det - FRISK! Smaka på den... Var nämligen på onkologmottagningen i dag och träffade den bästa läkaren - Lars Andreasen - och han talade om för mig att jag är FRISK. JAG ÄR FRISK. :) Skiktröntgen som jag gjorde för några veckor sedan visade ingenting. Fatta det... Jag kan inte riktigt ta in det... att jag är frisk... Efter ett år och två månaders helvete ÄR JAG FRISK. Enligt läkaren är det inte större risk för mig, än någon annan som inte haft cancer, att jag ska drabbas av det igen. Och inte behöver jag äta de där hormontabletterna nu efteråt heller (som jag har hört ska ställa till ett helvete i kroppen) eftersom min cancer inte är hormonpåverkad. Det ska väl vara någon fördel när man varit så jävla sjuk. Frågan är bara... Hur går man tillbaka till ett liv som frisk när man lärt sig leva med oro och sjukdom? Tänk ändå vilket angenämt problem. :) Och jag som oroat mig så inför dagens läkarbesök och vad han skulle säga. Och så blev det så himla bra!!! Nä, jag fattar det inte. Skulle vilja öppna fönstret och bara skrika ut min lycka just nu, för ni fattar inte vad det bubblar inombords. Värken i lederna kan jag få dras med upp till 18-20 månader efter behandlingen, men det är ju en fjärt i öknen. :) Andra komplikationer jag får leva med är att höger axel värker och gör att jag inte kan röra armen som jag vill utan att det gör ont. Bara att knäppa av sig bh-n är ett problem. Men vad har man en man till...? ;) En fördel med cellgiftsbehandlingen var ju att jag "hoppade över" klimakteriet. Mensen upphörde och svettningar har jag inte haft. Har hört av andra kvinnor att den perioden annars kan vara rätt tuff. Fast jag har väl gjort allt det där det senaste året... Så nu blir det väl att fortsätta mitt liv där det tog en ny vändning den 1 april förra året. Men det gäller fortfarande att ta det lugnt, för även om läkaren gav mig ett positivt besked i dag så känns det fortfarande i kroppen att jag gått igenom en tuff tid. Så nu vet ni. Kramar i massor.
Taggar: Onkologläkaren;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 BarbroAx
skriven :

GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS! Tänk att vi fick så bra besked båda två!!!! Nu ska vi "bara" lära oss att leva ett "normalt" liv igen! Vi fixar det också!

Kram Barbro

2 Anna
skriven :

Ord kan inte beskriva. Jag älskar dig så mycket! <3

3 Lillemor Karlsson
skriven :

Grattis vad glad jag blir.



Många kramar



Lillemor