memyselfaj.webblogg.se

Veckorna rullar på

Nu har det snart gått två veckor sedan jag fick beskedet, men jag har nog inte riktigt fattat det ändå - eller ska vi säga; vågar nog inte fatta det. Bröstcancer är ju lite annorlunda än en bonnig förkylning. Men jag ska nog reda ut det här också. :) Kanske är det för att det är rätt mycket som händer i livet just nu med flytt och jobb och allt. Tänk dig själv; från att ta jävligt kraftig medicin som i princip stryper din kropp till att vara tillbaka på banan igen - allt inom ett år. Det är fan i mig inte lätt!
I går fick jag en julklapp i efterskott. Det var äldsta dottern som köpt mig ett armband, svart läderrem med silverbricka med budskapet; kärleken övervinner allt - fast på latin. :) Det är jättejättefint. Love you.
I dag har vi varit ute med Harry - förstås. I dag fick han leka med sin kompis Rass (om det nu stavas så). Det är äldsta dotterns studiekamrats hund - en golden förstås. Och som de lekte. Jag blev trött bara av att se dem.... Efter det har Harry mest sovit.
Sen packade jag den första kartongen inför flytten. Det ni! Snart nog är allt packat. ;)
Och nu har jag precis sett andra deltävlingen av Melodifestivalen. Vilken skit! Va? Jag gillade inget. Det var mest bara långtråkigt... Tog en kvällpromenad med Harry i stället. De där låtarna lär man väl få höra så örona blöder ändå vad det lider. Hade varit bättre att slå om och titta på OS i stället.
På måndag ska maken till sjukhuset. Dags för återbesök. Tre månader sedan han opererade vänster höftled. Ska se om han snart kan få operera den andra. Han har i alla fall jäkligt ont i den nu. Stackarn.
I morgon är det söndag och då har mellandottern en önskan att få promenera med mig och Harry. :) Det ska vi väl kunna fixa. För en promenad tillsammans med de man gillar gör mig extra glad.
God natt världen och sussa gott.
Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna
skriven :

Du är världens bästa, vi kan inte vara gladare över att du mår bättre. Du gör världen så bra bara genom att finnas <3 Jag älskar dig :) Imon blir promenad!

2 BarbroAx
skriven :

Hej Inger!



Så väl jag känner igen mig i det du skriver. Är också lite stel (äter Femar), men det är nog värre med Herceptinet.



Nu har jag jobbat 50% i två veckor och det funkar faktiskt riktigt bra.



Ta nu inte ut dig alltför mycket med flytten :-)

Var rädd om dig!!!!!

Kram

Barbro