memyselfaj.webblogg.se

Inför flytten och lite annat

Flytten närmar sig, men har vi börjat packa än?! NEJ!!! Borde vi inte göra det? JO!!! Men vi har i alla fall börjat lägga upp saker på Blocket som vi ska sälja. Alltid nåt. Äldsta dottern har dessutom varit uppe på vinden och burit ner makens buntar med motortidningar från 70-talet och framåt. Ni som vet vad det handlar om har nog förståelse för henne. Ni andra behöver kanske en förklaring; Vi pratar säkert om 20-30 svintunga buntar med årgångar av motortidningar.... Någon som är intresserad av att köpa? Eller ännu hellre.... Hjälpa till att bära dem till närmaste pappersåtervinning?! ;)
Vad har vi mer att sälja?! Tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin, bokhylla med vitrinskåp (80-talets Principhylla), piano, STOR rislampa, duschkabin, extrakylskåp för dricka med mera. Hör av er om intresse finns för något av detta.
Förresten så ska vi sälja cyklar också. En Crescent 21-växlad herrcykel och en Kronan damcykel. Lite småfix behövs på båda.
När det gäller min sjukdom så har jag bestämt mig för att gå upp och jobba halvtid från och med mars. Har nämligen en fast tjänst på drygt 51 procent och tänker alltså känna på det från mars. Hoppas det ska gå bra, men det ska det nog göra. :) Känner mig ganska ok nu, bortsett från ledvärken. Men den ska väl ge sig den med hoppas jag.
Svårast är ändå att "avsluta" året som bröstcancersjuk. Hur gör man?! När du exempelvis varit förkyld eller haft influensan går du tillbaka till jobbet och tänker inte mer på det. Det finns ingenting som påminner dig om att du var förkyld förra veckan. Men hur fasen slår jag hål på "bubblan" som jag levt i sedan april förra året? För jag vill verkligen komma ur den nu och lägga det bakom mig. Men varenda gång jag tar av mig bh:n blir jag påmind.... :(
Det handlar väl om att lära sig att acceptera läget helt enkelt.
Nu är det planering av matinköp som gäller. Någon som har middagsförslag?
Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: