memyselfaj.webblogg.se

Snoret fryser i näsan

Vilken jäkla kyla... Minus 20 i morse!!! Vill inte gå ut. Vill inte, vill inte, vill inte... Men Harry måste ut (och han kan inte gå ut ensam), så det är bara att ta på sig lager-på-lager med kläder och ge sig ut. Man ser ju ut som en stoppad korv. Bara näsan och ögonen som syns. Men jag måste ut för jag ska till sjukhuset också. I dag var jag där för att få hjälp med min högerarm. Ska få hjälp med lymfödemet (vilket jäkla namn va?) genom en tajt strumpa och en handske. Får se vad det blir för resultat. Antingen går svullnaden ner eller så blir det bara inte värre. Ja, ja. Man får vara glad för det lilla. Strumpan och handsken ska jag prova ut en annan dag på sjukhuset. Sjukgymnasten skulle skicka en remiss.... Pust. Hoppas det inte tar 3,5 månad, som det gjort nu bara. Den 22 december ska jag i alla fall tillbaka till sjukgymnasten som jag träffade i dag. I måndags var jag och undersökte hjärtat. Vet inte något resultat ännu. De skulle jämföra med tidigare ultraljud och meddela min läkare på onkologen. Är det ingen förändring, så lär jag väl inte höra av läkaren förrän det är dags för ett nytt läkarbesök i början av nästa år. Det får jag väl ändå ta som positivt. I morgon ska jag till sjukhuset igen. Då är det dags för den tredje dosen med Herceptin. Och på måndag ska jag till vårdcentralen och kolla blodtryck och puls. Tur att jag är sjukskriven, för jag skulle inte hinna med att vara på jobbet med allt spring på sjukhuset... ;) Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: