memyselfaj.webblogg.se

Julen kom - och gick

Så har julen kommit och gått. Och fort gick det. Tyckte vi hade många lediga dagar framför oss när vi (hela familjen) provsmakade julskinkan kvällen innan julafton. Och det hade vi ju. Men vart tog dom vägen? Julafton kom med sedvanlig frukost och promenad till torget i stan där kören traditionsenligt sjöng in julen. Men det var kallt - minus 16 grader. Efter det blev det fika i hemmets vrå med hembakade bullar, lussekatter, dumlekakor och (förstås) biskvier. Makens biskvier är ett måste till julen. Mums. Sen kom dotterns kille och vi öppnade julklappar. Det tog en stund för det var mååånga klappar under granen. Brasan på platt-TV:ns skärm värmde oss under tiden. ;) Resten av kvällen åt vi julmat (kändes det som i alla fall). Och det finns fortfarande kvar av vår 5 kilos skinka. Det var sådant jag fokuserat på under julen. Inga jäkla sjukdomar. Men så kom vardagen som ett slag i ansiktet för redan på måndag morgon var jag tillbaka på sjukhuset för att få en dos Herceptin (antikroppar). Och handske och strumpa fick jag med mig från ortopedtekniska innan jul, så det har varit ett snyggt (NOT) tillskott till kläderna i jul. ;) Jaha - och så är det nyårsafton i morgon. Jädrans vad tiden går. Det blir antagligen en lugn kväll hemma för oss. Har i alla fall inget planerat i nuläget. Gott Nytt År på er allihop - och vi får hoppas att det blir ett BRA år för oss alla. Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anette Rosenlund
skriven :

Jag önskar dig och din familj en God fortsättning på det nya året. Jag hoppas verkligen att det blir ett bra år för er alla. Massor med kramar från mig.

2 Lillemor Karlsson
skriven :

Hej vännen, hur har du det ?

Tänker på dig.



Kram Lillemor

3 Lillemor Karlsson
skriven :

Tänker på dig och undrar hur du har det ?

Kram Lillemor