memyselfaj.webblogg.se

Tiger och lider

Vad är det som händer? Förra torsdagen svullnade min hand upp och är fortfarande uppsvullen. Ser ut ungefär som en uppblåst plasthandske. Har pratat med sjukhuset för att höra om det kan bero på att jag tagit bort 18 lymfkörtlar. Sköterskan på onkologen sade att de ska titta på röntgenbilderna så fort de är klara och meddela mig om något ligger i kläm (som kan orsaka svullnaden). Annars så skulle jag få en tid hos sjukgymnasten. Väntar bara på att sköterskan ska ringa någon gång... Fatta att inte kunna använda högerhanden... Eller.. Jag använder den ju. Hur ska jag annars klara mig? Jag är ju högerhänt! Obekvämt känns det i alla fall. Ungefär som om handen inte får plats i skinnet. Blä. I tisdags var jag alltså på sjukhuset för buk- och bröströntgen - och drack den eländiga litern med kontrastvätska. Det ni, en fredagskväll, i groggen... Nä, skulle inte tro det. Smakar skit! Allt gick bra i alla fall. Men svaret dröjer. Har inte fått någon tid för läkarbesök ännu. Får tänka att; så länge de inte hör av sig, så är det ok. Fast å andra sidan så måste jag hur som helst dit för att träffa läkaren. Så, höra av sig måste de ju... Annars har jag kommit igång och börjat jobba efter drygt fyra veckors semester. Har haft en riktigt, riktigt skön semester. Varit i Prag, Göteborg, Ullared, Rättvik och Göteborg igen. Det var många, många år sedan som en semester kändes så skön och efterlängtad. Jobbar bara drygt 50 procent, men det känns som om det räcker just nu. Med tanke på handen också. För jag jobbar ändå. Sjukt?! Ja, kanske. Men det funkar. Har liksom inte ont i handen. Kan dunka ordentligt i den när den är som mest svullen. Undrar vad de gör när/om jag kommer till sjukgymnasten? Någon som vet? Strumpa? För några veckor sedan flyttade äldsta dottern hemifrån. Även hon, liksom mellandottern, bor bara några minuter härifrån. Det är skönt. Att de bor så nära mig. Bara sonen, maken och jag kvar här hemma nu. Känns konstigt. Riktigt konstigt faktiskt. Det var en kort uppdatering. Hoppas allt blir bra snart igen. Kramar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: